Kako voditi visokoosjetljive (iznimno empatične) zaposlenike?

U nastavku ćemo se osvrnuti na to kako prepoznati osobu koja ima izraženu empatiju, zašto su ove osobe važne u timu, što ih motivira, a što posebno demotivira. Drugim riječima, kako voditi osjetljive zaposlenike?

Biste li za nekog od zaposlenika rekli da je:

  • odličan slušač
  • ima mnogo ideja
  • lako upravlja odnosom s klijentom
  • kontinuirano brine o potrebama drugih kolega
  • perfekcionist
  • vidljivo mijenja raspoloženja
  • lako se uzruja/ima suze u očima
  • nestrukturirano se izražava (bolji je u pismenoj komunikaciji)

Ako je vaš odgovor potvrdan na više navedenih konstatacija vjerojatno u timu imate osobu koja ima karakternu osobinu prisutnu prema nekim istraživanjima u 15-20% populacije, a riječ je o visokoosjetljivoj osobi tj. osobi s iznimno izraženom empatijom.

Hipersenzibilnost (visokaosjetljivost) se smatra karakternom osobinom koja osobi omogućava da bolje primjećuje stvari u okolini, osjeća tuđa raspoloženja, vidi tuđe poglede, čita neizrečeno zbog čega odlično razumije potrebe klijenata/kolega. Hipersenzibilne osobe osjećaju kad u prostoriji nije nešto kako treba (osjećaju vibru), imaju tzv. rendgensko opažanje.

Ova se karakterna osobina tek odnedavno proučava, tako da ih psiholozi opisuju na razne načine:

Dr. Elaine Aron, Elena Lupo i Rolf Sellina ih nazivaju hipersenzibilne osobe. Christel Petitcollin ih naziva iznimnomisleće osobe, a zbog brzine razmišljanja i neprestanog naviranja misli koje putuju brzinom svjetlosti. Jeanne Siaud-Facchin ih naziva višestruko darovitima jer imaju sjajnu inteligenciju, izoštreniju od prosjeka te mnogo talenata.

Kako doprinose timu?

Emotivnost je kod ovih osoba razvijenija nego kod većine i zbog bioloških i genskih razloga misle najprije srcem, a tek onda mozgom. Desna polutka mozga im omogućava da su iznimno intuitivni i kreativni, lakše prepoznavaju rizike i pronalaze odgovore na izazove. Imaju sposobnost nanjušiti rizik, izvrsni su slušači koji se poistovjećuju s govornikom, a zbog brzog mozga i jako izraženog instinkta lakše dolaze do rješenja. Zbog svega navedenog ove su osobe iznimno važni članovi tima i još bolji lideri.

S obzirom da se radi o osobama koje drugačije vide i osjećaju podražaje u odnosu na većinu, ove je osobe lako demotivirati i time znatno ograničiti njihove potencijale.

Kako ih motivirati, a kako demotivirati?

Ovim osobama potrebno je vrijeme za predah više nego drugima. Kratke stanke omogućavaju im da vrate bistrinu uma jer se zbog kontinuiranog razmišljanja, rješavanja, analiziranja i stvaranja dovode do iscrpljenosti, gubitka energije i hrabrosti.

Zbog dominacije emotivnog dijela mozga ove se osobe ne snalaze u bešćutnom svijetu. Pohvalite ih za odlično napravljen posao.

Ovim osobama potrebno je dodatno vrijeme kako bi strukturirali bujicu misli i ideja koje im kontinuirano naviru. Nemojte ih hvatati za svaku riječ i zadavati nerealne rokove.

Grupno pozivanje na odgovornost njih će posebno demotivirati, neće razumijeti vašu poruku, a iscrpit ćete im dodatno energiju i ugasiti nove ideje koje bi mogli s vama podijeliti.

Ove osobe odlaze kad se njima manipulira. Stoga, nikako im nemojte bacati mrkvu i očekivati od njih rezultat.

Nadamo se da će vam ovi savjeti pomoći kako voditi osjetljive zaposlenike.

Ukoliko želite sudjelovati u istraživanju koje provodimo, pomognite nam tako što ćete odgovoriti na anketu.

Hvala!

Pogledajte aktualne natječaje za poduzetnike

Donosimo vam pregled objavljenih natječaja i onih u najavi. U našoj bazi možete pronaći i zatvorene natječaje koji vam mogu biti inspiracija.

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support