Kako voditi osjetljive (iznimno empatične) zaposlenike?

U nastavku ćemo se osvrnuti na to kako možeš prepoznati osobu koja ima izraženu empatiju, zašto su ove osobe važne u timu, što ih motivira, a što posebno demotivira. Drugim riječima, kako voditi osjetljive zaposlenike?

Bi li za nekog od svojih zaposlenika rekao/la da je:

  • odličan slušač
  • ima mnogo ideja
  • lako upravlja odnosom s klijentom
  • kontinuirano brine o potrebama drugih kolega
  • perfekcionist
  • vidljivo mijenja raspoloženja
  • lako se uzruja/ima suze u očima
  • nestrukturirano se izražava (bolji je u pismenoj komunikaciji)

Ako je tvoj odgovor potvrdan na više navedenih konstatacija, vjerojatno u timu imaš osobu koja ima karakternu osobinu prisutnu prema nekim istraživanjima u 15-20% populacije, a riječ je o visokoosjetljivoj osobi tj. osobi s iznimno izraženom empatijom.

Hipersenzibilnost (visokaosjetljivost) se smatra karakternom osobinom koja osobi omogućava da bolje primjećuje stvari u okolini, osjeća tuđa raspoloženja, vidi tuđe poglede, čita neizrečeno zbog čega odlično razumije potrebe klijenata/kolega. Hipersenzibilne osobe osjećaju kad u prostoriji nije nešto kako treba (osjećaju vibru), imaju tzv. rendgensko opažanje.

Ova se karakterna osobina tek odnedavno proučava, tako da ih psiholozi opisuju na razne načine:

Dr. Elaine Aron, Elena Lupo i Rolf Sellina ih nazivaju hipersenzibilne osobe. Christel Petitcollin ih naziva iznimnomisleće osobe, a zbog brzine razmišljanja i neprestanog naviranja misli koje putuju brzinom svjetlosti. Jeanne Siaud-Facchin ih naziva višestruko darovitima jer imaju sjajnu inteligenciju, izoštreniju od prosjeka te mnogo talenata.

Kako doprinose timu?

Emotivnost je kod ovih osoba razvijenija nego kod većine i zbog bioloških i genskih razloga misle najprije srcem, a tek onda mozgom. Desna polutka mozga im omogućava da su iznimno intuitivni i kreativni, lakše prepoznavaju rizike i pronalaze odgovore na izazove.

Imaju sposobnost nanjušiti rizik, izvrsni su slušači koji se poistovjećuju s govornikom, a zbog brzog mozga i jako izraženog instinkta lakše dolaze do rješenja. Zbog svega navedenog ove su osobe iznimno važni članovi tima i još bolji lideri.

S obzirom da se radi o osobama koje drugačije vide i osjećaju podražaje u odnosu na većinu, ove je osobe lako demotivirati i time znatno ograničiti njihove potencijale.

Kako ih motivirati, a kako demotivirati?

Ovim osobama potrebno je vrijeme za predah više nego drugima. Kratke stanke omogućavaju im da vrate bistrinu uma jer se zbog kontinuiranog razmišljanja, rješavanja, analiziranja i stvaranja dovode do iscrpljenosti, gubitka energije i hrabrosti.

Zbog dominacije emotivnog dijela mozga ove se osobe ne snalaze u bešćutnom svijetu. Pohvali ih za odlično napravljen posao.

Ovim osobama potrebno je dodatno vrijeme kako bi strukturirali bujicu misli i ideja koje im kontinuirano naviru. Nemoj ih hvatati za svaku riječ i zadavati nerealne rokove.

Grupno pozivanje na odgovornost njih će posebno demotivirati, neće razumjeti tvoju poruku, a iscrpit ćeš im dodatno energiju i ugasiti nove ideje koje bi mogli s tobom podijeliti.

Ove osobe odlaze kad se njima manipulira. Stoga, nikako im nemoj bacati mrkvu i očekivati od njih rezultat.

Zanima te više o ovoj temi?

O ovoj i drugim temama kako voditi osjetljive zaposlenike radimo s tobom na mentorskom programu “Od stručnjaka do poduzetnika”.

Ako razmišljaš o tome kako ojačati svoje poduzeće i samopouzdanije donositi odluke, to možeš dobiti kroz naš  program Poslovne pismenosti.

Ovo je jedinstveni program koji ti omogućava transformaciju da od vrhunskog stručnjaka postaneš uspješan poduzetnik.

Prije početka poslovanja bio/la si stručnjak u određenom području – arhitekt/ica, programer/ka, projektant/ica, stolar/ica, dizajner/ica, terapeut/kinja ili neki drugi stručnjak.

Kad si postao/la poduzetnik/ca tvoja se uloga preko noći promijenila. Kao direktor/ica počinješ brinuti o prodaji, marketingu, financijama, administraciji, upravljanju klijentima, pregovorima s dobavljačima, odabiru zaposlenika i drugome.  

Zbog niza uloga koje dnevno mijenjaš, u situaciji si da gasiš požare u poslovanju.

Cilj ovog programa je da ti osigura poduzetničke vještine i znanja kako bi mogao/la prestati gasiti požare.

Program se temelji na nizu izazovnih poslovnih situacija s kojima su se poduzetnici suočili u prvim godinama poslovanja.

Prijavom na ovaj program dobivaš priliku kupiti tuđe greške i tako si dugoročno uštediti vrijeme i novac te izgraditi povjerenje u biznisu.

PRIJAVI SE OVDJE!

Autor: Tatjana Štefanac Zjalić

Trebaš li novac za financiranje poslovnih ideja?

Pogledaj aktualne potpore za poduzetnike

Pronađi za što, koliko i kad možeš dobiti novac.

Za tebe smo izdvojile kratke, a cjelovite i pravovremene informacije o opcijama financiranja tvog poslovnog rasta.

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support