Ima li za povjerenje mjesta u biznisu?

Kada bismo odgovarali na pitanje je li povjerenje u biznisu važno, većina bi se pozitivno izjasnila, no, kada bismo promatrali koliko se u svakodnevnom poslu svatko od nas ponaša u skladu s time, naišli bismo na značajna odstupanja.

Razlog tomu mogu biti namjerna ili slučajna ponašanja tj. moguće je da osoba nije svjesna posljedica svojih postupaka na druge osobe ili odnose. Primjerice, zbog loše komunikacije ili njenog izostanka može se značajno narušiti povjerenje.

Ponekad je moguće da osoba ne zna staviti se u tuđe cipele pa jednostavno ne razumije. Često je i uzrok nejasna strategija zbog čega se kontradiktornim porukama višestruko nanosi šteta poduzeću tj. narušavaju odnosi sa svim uključenim stranama.

Važnost povjerenja u biznisu

Povjerenje možemo promotriti kao „našu spremnost da budemo ranjivi na djelovanje drugih, jer vjerujemo da imaju dobre namjere, da nas neće iznevjeriti ili iskoristiti i da će štititi naše interese“, a da će to dovesti do boljih rezultata za sve.

Možemo ga promatrati u odnosu sa zaposlenicima ili unutar tima, u odnosu s klijentima ili dobavljačima ili pak u odnosu između suvlasnika – partnera.

Kao takvo, povjerenje zahtijeva od nas da na dnevnoj razini donosimo svjesne odluke o investiciji u odnose koji će rezultirati zajedničkom vrijednošću.

Mi testiramo naše odluke postavljanjem pitanja da li je to win-win situacija?

Ako zanemarimo ulaganje u povjerenje, postajemo neotporni na promjene u okolini i unutar poduzeća, što može rezultirati narušenom reputacijom, nezadovoljnim kupcima i dobavljačima i nezadovoljnim zaposlenicima.

Vjerojatno se slažeš da je stjecanje povjerenja dugotrajan proces, a s dva „loša poteza“ rasprsne se u stotine komadića.

Narušeno povjerenje, osim što je vremenski zahtjevno za popravak, utječe na neefikasnost i/ili odlazak djelatnika, ali i prestanak poslovne suradnje. Na taj način, osim što negativno djeluje na ostvarenje prihoda, rezultira nečim još gorim – a to je narušena vrijednost poduzeća u cijelosti.

Povjerenje u biznisu smanjuje prodajne troškove i fluktuaciju zaposlenika te značajno podiže motiviranost i efikasnost u radu.

Prema istraživanjima poduzeća koja imaju visoku razinu kulture povjerenja, 2,5x je veća vjerojatnost za ostvarivanje većih prihoda od onih poduzeća koja imaju nisku razinu; 85 % kupaca odabrat će brend u koji imaju najviše povjerenja; 79 % zaposlenika koji imaju veliko povjerenje u svog poslodavca osjećaju veću motivaciju za rad.

Kako izgleda narušeno povjerenje?

Sigurno si imao/la priliku raditi u okruženju gdje su zasluge za odrađeni posao preuzimali drugi pojedinci? Zbog nepovjerenja u timu događaju se i pogreške.

Kako si se osjećao/la kada si bio/la primoran/a otpisati potraživanje, iako ste uslugu vrhunski odradili? Jednom narušeno povjerenje s poslovnim partnerom gotovo je nemoguće vratiti.

Svima nam se u poslu barem neka od ovih situacija dogodila koliko god se pokušali „osigurati“.

Postoje razni načini kako ovome pristupiti – možemo vikati ili se loše osjećati, možemo „vratiti“. Ili možemo pokušati pozitivno djelovati – graditi kulturu povjerenja, jer jedino zajedničkim naporima možemo promijeniti situaciju na bolje!

Kako ojačati povjerenje u biznisu?

Mi smo dio onih koji vjeruju da ima smisla održati obećanje (u svim smjerovima :)) i želimo stvarati sretne partnere – partnere koji mogu imati povjerenje jedni u druge, te želimo te ohrabriti i s tobom podijeliti nekoliko provjerenih smjernica kako ojačati povjerenje:

  1. Ako ne dijeliš jednake vrijednosti s poslovnim partnerom ili zaposlenikom, izađi iz poslovnog odnosa, mnogo je drugih koji će cijeniti (nagraditi) vaš trud i rad.
  2. Nemoj prešućivati svoje namjere – drugi mogu prepoznati da nisu iskrene. Radije iskreno komuniciraj svoja očekivanja i promjenu smjera (strategije).
  3. Ako si upao/la u probleme i nisi u mogućnosti izvršiti dogovoreno, ne spremaj ih pod tepih, već otvoreno i pravovremeno komuniciraj, većina će razumjeti.
  4. Cijeni mišljenje svojih zaposlenika. Nitko se ne želi osjećati ignorirano. Traži feedback.
  5. Promisli o vlastitom stilu i dinamici komunikacije – koliko često komuniciraš, koje rečenice najčešće izgovaraš, kakvom “bojom” glasa to činiš?
  6. S vremena na vrijeme “obuci tuđe cipele” – provedi sat vremena u pogonu, sjedni na stolicu kolegice, odgovori na mail umjesto kolege…
  7. Daj povjerenje, no ne daj da ga isti dva puta iznevjere!
  8. Priznaj pogrešku i oprosti drugima kada i oni pogriješe – ovaj će pristup otkloniti strah na radnom mjestu.

Kako ti možeš naučiti ojačati povjerenje u biznisu?

Mnogi će se složiti kako posao sam po sebi najčešće nije problem, već odnosi među ljudima.

Ako je tako, isplati se graditi kulturu povjerenja, osobito u ovakvim promjenjivim i nestabilnim vremenima.

Ako razmišljaš o tome kako ojačati svoje poduzeće i samopouzdanije donositi odluke, to možeš dobiti kroz naš mentorski program “Od stručnjaka do poduzetnika”.

Ovo je jedinstveni program koji ti omogućava transformaciju da od vrhunskog stručnjaka postaneš uspješan poduzetnik.

Prije početka poslovanja bio/la si stručnjak u određenom području – arhitekt/ica, programer/ka, projektant/ica, stolar/ica, dizajner/ica, terapeut/kinja ili neki drugi stručnjak.

Kad si postao/la poduzetnik/ca tvoja se uloga preko noći promijenila. Kao direktor/ica počinješ brinuti o prodaji, marketingu, financijama, administraciji, upravljanju klijentima, pregovorima s dobavljačima, odabiru zaposlenika i drugome.  

Zbog niza uloga koje dnevno mijenjaš, u situaciji si da gasiš požare u poslovanju.

Cilj ovog programa je da ti osigura poduzetničke vještine i znanja kako bi mogao/la prestati gasiti požare.

Program se temelji na nizu izazovnih poslovnih situacija s kojima su se poduzetnici suočili u prvim godinama poslovanja.

Prijavom na ovaj program dobivaš priliku kupiti tuđe greške i tako si dugoročno uštediti vrijeme i novac te izgraditi povjerenje u biznisu.

PRIJAVI SE OVDJE!

Autor: Tatjana Štefanac Zjalić

***

Izvori:

  • Sandra Sucher and Shalene Gupta: The trust crisis, Harvard Business Review, July 23, 2019
  • Deloitte Insights: Embedding trust into COVID-19 recovery, Deloitte Development LLC, 2020
  • Deloitte Insights: The value of resilient leadership, Deloitte Development LLC, 2020

Trebaš li novac za financiranje poslovnih ideja?

Pogledaj aktualne potpore za poduzetnike

Pronađi za što, koliko i kad možeš dobiti novac.

Za tebe smo izdvojile kratke, a cjelovite i pravovremene informacije o opcijama financiranja tvog poslovnog rasta.

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support