Svjetska praksa
O čemu se radi?
Tijekom mjeseca travnja imali smo priliku u Londonu učiti od najboljih svjetskih savjetnika u području upravljanja ljudskim resursima. Osim izvrsne trenerice, odlično iskustvo bilo je i čuti primjere iz HR prakse polaznika – menadžera iz kompanije lidera u autoindustriji, iz naftne kompanije listane na Londonskoj burzi, svjetskog proizvođača medicinske opreme i drugih. Najbolja praksa u upravljanju ljudima koju smo imali priliku osvijestiti i naučiti temeljena je na dugogodišnjim istraživanjima provedenim na 20 milijuna ljudi iz 25 tisuća kompanija diljem 110 zemalja svijeta. Uspješno završenim treningom stekli smo Leadership Architect certifikat, a radi se o primjeni modela kompetencija pri odabiru kandidata za pojedino radno mjesto, primjeni u davanju učinkovite povratne informacije zaposleniku te primjeni u kreiranju pojedinih razvojnih planova.
Zaposlenici danas
Živimo u vremenu u kojem radnu snagu čine četiri generacije. Takozvana generacija Baby boom odlazi u mirovinu, generacije X (rođeni do 80. godine) i Y (rođeni do 94. godine) postaju većina radne snage, a najmlađi zaposlenici su iz generacije Z. Mnogobrojna istraživanja među pripadnicima pojedinih generacija pokazala su značajne razlike u ponašanjima na radnom mjestu, stilu komunikacije, angažiranosti oko posla i zadržavanju kod poslodavca.
Na ponašanje na radnom mjestu i samo tržište rada utjecala je dostupnost informacijske tehnologije, globalizacija tržišta rada i rast gigantske ekonomije. Tako danas zaposlenik ima znatno manje straha od neuspjeha, ne poznaje jezičnu niti prostornu barijeru jer na dva klika dostupno mu je radno mjesto na drugom kraju svijeta. Zbog navedenog, pregovaračka moć današnjih zaposlenika znatno je ojačala nego je to bio slučaj kod prethodnih generacija. Zaposlenik tako očekuje i naprednije upravljanje, a ukoliko mu očekivanja nisu zadovoljavajuća on „odrađuje“ posao i „preko noći“ napušta poslodavca. Radi se o generaciji koja se prema poslodavcu neće odnositi sa strahopoštovanjem te će kontinuirano tražiti bolje prilike za sebe jer ima izbor. Tako možemo reći da nove generacije u odnosu na prethodne karakterizira manja angažiranost na radnom mjestu koja bi bila usko povezana s produktivnošću i ostvarenjem ciljeva.
Moderno radno mjesto u skladu s očekivanjima novih generacija, trebalo bi uključivati priliku za učenje i osobni razvoj uz nadređenog kojem je stalo do radnika kao osobe, te neće biti dovoljno samo moderno dizajnirati urede sa sadržajima poput stolnog nogometa, udobnih fotelja, besplatne hrane i slično. Zaposlenici pripadnici ove generacije očekuju od menadžera transparentno komuniciranje jasnih ciljeva, da ih se usmjerava, pomaže pri odabiru prioriteta i njihovom ostvarenju kontinuirano tijekom cijele godine.
Zaključno, povećanjem angažiranosti zaposlenika želi se pozitivno utjecati i na smanjenje odljeva, smanjenje ozljeda na radu, smanjenje škarta, povećanje prodaje i zadovoljstva klijenata. Energija i strast visoko angažiranih zaposlenika pokreće inovacije i gura organizaciju naprijed.
Od kuda krenuti?
Danas je više nego ikad važno razumjeti zaposlenike, s njima se povezati te tako postići njihovu višu angažiranost pri izvršavanju radnih obveza. Happtory vam može pomoći postaviti pravila ponašanja, razviti motivacijski sustav nagrađivanja te pripremiti menadžment kako bi novi sustav uistinu zaživio na svim razinama poduzeća.